tisdag 16 november 2010

Andar!

Tjenamoss, dagen i dag har varit okej.
Tisdagar är ju inte precis roligaste dagen på veckan, men man överlever.
Jag ska snart cyckla till unkan, där linafina väntar :)

Mamma & Pappa är på IKEA, för att byta ut några grejer som blev fel när dom var där sist
(i fredags).

Och innan i dag så satte jag på TV och kollade på "Det okända", då kom plötsligt mamma och satte sig jämte och sa: du sa ju att du kännt att det är någon nere i källan.
asså vilket rum?
och jag bá: ehhh, duvet där vi har tvättmaskinen.
och då sa hon att Matilda hade varit nere i källan i dag och sen kom hon upp och undrade om pappa var hemma?
Men det var han inte, och hon sa att hon hade ju hört honnom där nere.
Och mamma kom ihåg att jag hade berättat för henne att för ett tag sen att när jag kom hem från skolan så hade jag ropat och undrat om det var någon hemma.
Och då hade en mans röst svarat ; JA! och det lät precis som pappa, och det kom från källaren.
Och när jag sedan går ner där så är det ingen där.
Så jag springer fort som tusan upp och tar tag i telefonen och ringer pappas mobil, och då är han i Gränna med Simon på skolresa.
Så jag och mamma satt och pratade om det, och vi tror att det kan vara så att det är farfar som "spökar" där för oss.
och det har hännt fera ggr att både jag och mamma har sett en liten flicka med rött lockigt hår stå i dörren.
ah, läskigt är det i allafall.

haah a nu måset jag gå, pussss (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar